Az első ügyfél megszerzése

2021.12.29

Az elején a virtuális asszisztensi pályát választók többsége tanácstalan szokott lenni, hogyan induljon neki, hogyan szerezzen ügyfelet, pedig szerencsére nagyon sok módszer létezik ügyfélszerzésre, és mindegyikről egy-egy kisregényt lehetne írni, éppen ezért a képzés során nagyon részletesen és alaposan beszéltem mindegyikről. Viszont nagyon jól emlékszem,  hogy számomra mindig mások történeteit volt a legmegnyugtatóbb hallani, olvasni: másoknak milyen volt az első ügyfél megszerzése, hol találtak rá és hogyan indultak el.

Az első ügyfél megszerzése - az én történetem:

Röviden összefoglalva én egy releváns szakmai csoportban találtam rá az első ügyfelemre virtuális asszisztensként. Jelentkeztem az általa meghirdetett keresésre, meetingeltünk - és mellettem döntött.

Mi kellett ahhoz, hogy sikeres legyen az ügyfél megszerzése? Lépésről lépésre:

  • Igényes, szakmai e-mail cím
  • Előre megírt, minőségi one pager - ami ez én esetemben mondjuk kétoldalas
  • Beléptem az összes szakmai keres-kínál Facebook csoportba
  • Minden jelentkezésnél a munkakörre szabtam a bemutatkozó és kísérő szöveget
  • Nem adtam fel! 
  • Hidd el, hogy tényleg jó szakember vagy! 
  • Ismerd meg a kommunikáció és a tárgyalástechnika alapjait

Vegyük végig ezeket pontról pontra.

Igényes szakmai e-mail cím:

Nem freemail, nem gmail.com, nem citromail, hanem egy hivatalos munkahelyi cím,  ami vagy a neved, vagy a vállalkozásod. Persze, használhatsz gmail fiókot is, de sokkal professzionálisabb és megbízhatóbb hatást kelt egy szakmai e-mail cím használata. Egy ilyen címet már párezer forintért is vehetsz magadnak, akár a gmailen keresztül is. Az én címem például: info@virtualis-asszisztensed.hu

Ugye, hogy mennyivel profibb hatása van, mintha csak juhaszanita@gmail.com lenne vagy esetleg a mancika26@freemail.hu címről írnék e-maileket?

Előre megírt, minőségi one pager:

A one pager kifejezést a Gantt.hu tökéletesen összefoglalta: "A one pager jelentése egy egyoldalas prezentáció, amiben egy ötlet bemutatásra kerül a befektetőknek. Ettől elvonatkoztatva bárki használhatja a kifejezést, a lényegi dolog ugyanaz marad: gyorsan és hatékonyan eladni egy megoldást, terméket."

Milyen egy virtuális asszisztens one pagere? Mi szerepel rajta? 

  • korábbi tanulmányaink és tapasztalataink összefoglalása
  • legfontosabb érdemeink (például díjak, különleges infók, termékbevezetés - bármi)
  • egyéb készségeink (például nyelvismeret, szakmai készségek, tulajdonságok stb.)
  • a kínált szolgáltatások köre, miben segíthetünk
  • elérhetőségek
  • egyéb fontos információk, amik az együttműködést befolyásolhatják

Releváns szakmai csoportok:

Miután beléptem azokba, mindegyiknél kértem értesítést az új posztokról, így elsők között tudtam jelentkezni a nekem szimpatikus lehetőségekre. Ilyen csoportok: Virtuális Asszisztens Szolgáltatás KERES-KÍNÁL[1], Virtuális asszisztens, online szolgáltatások, designerek, oktatók, videósok[2], Asszisztensek, adminisztratív munkakörben dolgozók, állás[3], Online vállalkozástámogatók (virtuális asszisztensek) keres-kínál csoport[4]

Hogyan kérhetsz értesítést a posztokról? Az alábbi módon először lépj be a csoportba, majd kattint a borítókép alatti "tagja vagy" feliratra, aztán pedig az értesítések kezelésére:

Ezt követően feljön egy ablak, ahol kiválaszthatod, hogy minden posztról szeretnél értesítést kapni:

Egyénre szabott jelentkezésekkel:

Attól függően, hogy milyen céghez, milyen feladatra és milyen idősávval adtam le a jelentkezésemet: Ne sablonszöveggel írj a cégeknek! Legyen személyre szabott minden e-mail és egy-két mondatban fejtsd ki, hogy miért te vagy a legjobb választás arra az adott feladatkörre! Minden ilyen keresésre, jelentkezések tucatjai érkeznek be a vállalkozókhoz, tűnj ki a tömegből: felejtsd el a sablonszövegeket, inkább tölts kicsit több időt minden jelentkezéssel, de legyenek azok hatékonyak, mint kisebb hatékonysággal jelentkezz sok helyre - ami miatt összességében több idő is lenne, mire ügyfelet találnál.

Ne add fel!

Nagyon sok együttműködésre jelentkeztem, mire az első megbízásom létrejött, egy teljes hétig csak jelentkeztem a lehetőségekre. Kitartónak kell lenni, és hinni abban, hogy elég jó vagy a feladatra. Utána már ment minden, mint a karikacsapás.

Legyél magabiztos, ha felkeresnek:

Visszahívnak, visszaírnak? Szeretnének találkozni esetleg? Fontos, hogy bízz magadban! Hidd el, átjön még az íráson keresztül is, személyes beszélgetés során pedig pláne, ha nem hiszed el, hogy megérdemled a munkát és alkalmas lennél a feladatra. Higgy magadban, és add el magad az ügyfélnek! A virtuális asszisztens képzés során nagyon sokat beszélek majd az imposztor szindróma legyőzéséről, úgyhogy ha neked is nehezedre esik elhinni, hogy megérdemelsz egy-egy munkát, hogy hasznos, amit csinálsz, akkor mindenképpen érdemes lehet a képzésbe beruháznod.

Kommunikáció és tárgyalástechnika:

Azokkal az ügyfeleimmel, akikkel eljutottam a tárgyalás szakaszáig, kivétel nélkül aláírtuk a szerződést - amennyiben én is akartam az együttműködést. Mindenkit meg tudtam győzni, hogy én vagyok a legjobb választásai lehetőség az általa meghirdetett együttműködésre. Hogyan? Erről is nagyon sokat beszélek a képzés során: tippek, trükkök és gyakorlati tanácsok tömegével látlak majd el téged!

Hogy miért írtam le neked az első ügyfelem megszerzésének a történetét? Mert nagyon sokat fogunk még beszélni más ügyfélszerzési módokról, de a személyes tapasztalatomnál szerintem semmi sem lehet hitelesebb és meggyőzőbb.